Va, jau prasidėjo išankstiniai pardavimai kelionėms į Turkiją ir mane vėl atakuoja žmonės su klausimais, kokį viešbutį pasirinkti.
Ir atsakyk, jei gudrus, kai pačiai, atvykus į Turkiją, viešbutis rūpi mažiausiai Bet trys sezonai, "atkalti" šioje turistų mėgiamoje šalyje, bent jau leidžia pasiūlyti jei ne konkretų viešbutį, tai bent pasiūlymus, kaip jį išsirinkti.
Nagi, pradėkime
1. Kelionės tikslas. Jei planuojate tingias atostogas vieni, su draugais ar šeima "daržovės" pozicijoje, tada geriausiai rinktis viešbučius su "viskas įskaičiuota" ar "ultra viskas įskaičiuota" sistema. Jei kelionės tikslas labiau pažintinis (visa diena ekskursijose), tada visai tiktų paslaugos pusryčiai+vakarienė paketas. Tačiau derėtų pabrėžti, kad pastarasis maitinimo tipas nesiūlo jokių gėrimų, net gaiviųjų. Todėl galimas "viskas įskaičiuota" pasirinkimas, bet žemesnės kategorijos viešbutyje (kad po ekskursijos pavakarieniavus būtų galima pamedituot prie gaiviojo ar alkoholinio gėrimo taurės).
2. Lūkesčiai. Labai svarbu juos apsibrėžti kuo išsamiau. Kiek erdvės kambary pageidaujat, į kokią pusę balkonai, kokios maisto ir gėrimų įvairovės tikitės. Ar planuojate laiką leisti tik viešbutyje, ar ir už jo ribų (apie ekskursijas šiuo atveju net nekalbu, kitiems norisi tiesiog po miestą pasivaikščioti ar į naktinį klubą nueiti). Svarbu žinoti tai, kad patys erdviausi, didžiausių teritorijų, tad ir plačiausią paslaugų spektrą siūlantys viešbučiai dažniausiai būna įsikūrę toliau nuo miesto centro. Jei svarbus numerio dydis, aprašyme atkreipkite dėmesį į tai, kad nurodoma kvadratūra reiškia NUMERIO, o ne KAMBARIO dydį. Tai yra, jei numerio plotas 22 kvadratiniai metrai, tai į juos įskaičiuotas ir terasos, ir higienos patalpų plotas (čia svarbi informacija tiems, kurie pasirengę kambarį net su liniuote išmatuot, kad tik įrodytų savo "tiesą", buvo toks atvejis mano praktikoj). Jei pageidaujate iš balkono vaizdo į jūrą, geriau už tai papildomai susimokėti perkant kelialapį. Svarbu - sea side wiew ir sea wiew yra du skirtingi dalykai. Pirmuoju atveju reiškia, kad kambarys bus su vaizdu į jūros pusę, bet ji nebūtinai matysis (ją užstos medžiai, pavyzdžiui).
3. Biudžetas. Jį gal net pirmiau reiktų suplanuoti, nei lūkesčius. Bet lietuviai mėgsta už pačią mažiausią kainą gauti patį geriausią servisą. Atminkite vieną dalyką - 5 žvaigždučių viešbutis Turkijoje dažnai nėra lygus kitam 5* viešbučiui (kaip ir visų kitų kategorijų). Yra premium, lux ir ekonominės klasės viešbučiai. Jei už penkių žvaigždučių viešbutį sezono įkarštyje mokate mažiau nei 1000 eu (vienam asmeniui dviviečiame kambaryje), mano subjektyvia nuomone, prarandate teises į pretenzijas. Bet čia žmogiškasis pastebėjimas, kitais atvejais pasigilinkite į turizmo įstatymą ir paanalizuokite sutartį (kurią, neslėpkite, dažniausiai pasirašote "automatu", o grįžę kai kurie iš jūsų vis dar nepaskaitę drįsta rašyti pretenzijas ir juokinti ar nepagrįstai papildomu darbu apsunkinti kelionių organizatoriaus kolektyvą). Jei renkatės žemesnės kategorijos viešbutį, tai atkreipkite dėmesį, ar jis turi nuosavą paplūdimį. Jei tą dalyką, pirkdami kelialapį, pražiopsosite, tai mokėsite pinigus už laiką, praleistą visuomeniniame paplūdimyje (jei jums tai svarbu, aišku, nes man tai visiškai "po barabanu" tas paplūdimys). Įdomu tai, kad 4* viešbutis gali neturėti, o 3* viešbutis gali turėti nuosavą paplūdimį
4. Svarbu!!! Kelionių pardavėjas galbūt matė jums siūlomą viešbutį, bet galbūt ir nematė. Kasmet yra organizuojami vadinamieji infoturai, kai kelionių pardavėjai vizituoja savo parduodamus viešbučius, bet tai nereiškia, kad būtent jums kelialapį parduodantis agentas tame infoture buvo. Nepatingėkite pasiskaityti atsiliepimų apie jums pasiūlyta viešbutį. Aišku, blogų nerasite tik prie tų aprašymų, kurie kalba apie "premiuim" ir "lux" klasės viešbučius (bet už tai ir mokėsite atitinkamai). O kai atsiliepiama apie ekonominės klasės viešbučius, svarbu įjungti intuiciją, kur rašė tiesiog "išpindjęs", o kur objektyvai situaciją vertinantis turistas (intuicijos bonusų, deja, nedalinu, nes neturiu).
5. Pretenzijos. Tarkime, jūs atvykote į viešbutį ir iš karto pamatėte, kad jis neatitiko jūsų lūkesčių. Lūkesčiai yra pamatuoti ir nepamatuoti. Jei pernai jūs ilsėjotės viename viešbutyje, o šiemet atvykote į tos pačios kategorijos kitą viešbutį ir jis jums pasirodė prastesnis (tiesiog) - lūkesčiai nepamatuoti. Jei manote, kad negavote to, už ką sumokėjote (užsisakėte kambarį su vaizdu į jūrą, bet negavote, neveikė kondicionierius, negavote paslaugų, kurios aprašytos kataloge ar organizatoriaus tinklapyje ir t.t.), tučtuojau kreipkitės į savo gidą - kelionių organizatoriaus atstovą. BŪTINAI JAM RAŠTU išdėstykite pretenziją ir BŪTINAI tai padarykite kelionės metu. Jei per atostogas tai nutylėsite, bet viską skelsite iš širdies tik grįžę - tai atsispausdinkite savo pretenziją, perskaitykite ir... nusišluostykit šikną - nes ji nieko neverta. Aišku, galite persiųsti ją ir kelionių organizatoriui, bet maximum pasiekimas - nuotaikos sugadinimas (arba praskaidrinimas, priklauso nuo turinio) kolektyvui.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą